Az üzleti technológiák adoptációja nem akar lassulni – globálisan folytatja az üzleti szolgáltatások felkavarását és a bankszektorra tett hatásai különösen jelentősek. A bankok látják az új innovációk nyújtotta lehetőségeket és igyekeznek hasznosítani azokat, hogy fokozzák a személyes tanácsadási szolgáltatásaikat és az ügyfeleik élményét.
Ez figyelemmel követhető a bankfiókokban, mivel számos bank kényszerül a személyes, fiókban lévő élmény újra gondolására, hogy az ügyfeleknek egyszerű, gyors, releváns és személyre szabott szolgáltatásokat nyújtsanak, amelyeket az ügyfelek már természetesnek vesznek.
Az innováció arra irányul, hogy mindkét módon a legtöbbet nyújtsa – a hibrid digitális/fizikális élmény lehetővé teszi az ügyfelek számára az üzleti ügyeik intézését és annak megtervezését, hogyan gazdálkodjanak a pénzükkel a jövőben. A bankfiókok léte így még mindig egy hatásos szolgáltatás és eladási csatorna, mert az emberek továbbra is vágynak emberi interakciókra, amikor az életük egyik legfontosabb területével foglalkoznak, és mindazonáltal az eladások fenntartásának és növelésének a legjobb módja az a szilárd kapcsolat az ügyfelekkel.
A bankfiókok sikerének legfontosabb hozzávalói
Az ügyfelek élménye az életbevágó tényező a sikerhez. A fiókok élményének minősége rendkívül fontos, különösen, ha az ügyfelek egy olyan terméken gondolkodnak, amely nagy hatással van az életükre, mint például egy jelzálog vagy a nyugdíjbiztosítás. Amikor ilyen jellegű döntéseket kell meghozniuk, az, hogy hogyan kerülnek kapcsolatba a bankkal – az ajánlattévő viselkedésétől kezdve a várakozási idő hosszáig bármi javíthatja vagy ronthatja a kapcsolatukat a bankkal – egy rossz élmény el veheti a kedvüket a visszatéréstől, vagy akár bankot is válthatnak miatta. Nem kérdés, hogy az egyik legfontosabb tényezője a bankok sikerességének az az ügyfelik pozitív élménye.
A videoanalitika rendkívül hatékony módja az ügyfeleknek adott szolgáltatások és az élményeik jobbá tételének a pénzügyi intézményekben. Használható üzlet-optimalizálásra az egyidőben ott lévő emberek, a sorok hosszának és a zsúfoltság mérésével, demográfiai adatok gyűjtésével és az arcok felismerésével. Továbbá, egy hálózati audiorendszerrel, a bankok kombinálhatják a háttérzenét ütemezett és élő bejelentésekkel a lehetséges legjobb élményért az ügyfeleknek. Az alábbiakban részletesebben áttekintünk párat ezekből:
A látogatók számának figyelemmel követése
Az emberszámláló analitika leegyszerűsíti a bankoknak, hogy figyelemmel kövessék a látogatóik számát az üzleti tevékenységek függvényében, mint például marketing kampányok idején, események szervezésénél vagy külső tényezők, például különböző időjárási körülmények esetén. Ez értékes, hiszen rálátást és adatokat nyújt azzal kapcsolatban, hogy mennyire sikerült jól egy marketing kampány. Hasznos még a fiókok optimalizálásánál, például a személyzet számának és a legjobb nyitvatartási idő megállapításában.
Hogy az ügyfelek boldogok maradjanak
A sorhossz analitika is ennyire hasznos adatokkal tud szolgálni, lehetővé téve a pénzintézeteknek a személyzet ütemtervének finomhangolását és az ügyfelek várokozási idejének csökkentését.
Az egy széleskörben elismert tény, hogy amikor egy ügyfél többet vár három percnél, az általa érzékelt várokozási idő minden eltelt percnél megsokszorozódik. A videoanalitika képes segíteni a szervezeteknek kiszűrni és megoldani szolgáltatásbeli problémákat, boldogabb, lojálisabb ügyfeleket és növekedett eladásokat eredményezve.
Ismerje az ügyfelét
Az arcanalitikák betekintést és statisztikákat nyújtanak egy ügyfelek számos aspektusáról, például a feltételezett korukról és nemükről. Ezekkel az információkkal a bankok hatékonyabban célozhatják meg a látogatókat a kommunikációjukkal, tehát az ügyfelek megbecsültebbnek érezhetik magukat. Az arcfelismeréssel az egyének személyre szabott üdvözlést élvezhetnek és a személyzetet felkészültnek fogják találni az érkezésükkor. Ez a technológia használható továbbá ATM-ekben PIN-kód helyett, az ügyfelek kényelmét növelve.
Hangulat fokozása
Amely finoman befolyásolhatja az ügyfelek élményét és a márka iránti hűségét, az a háttérzene. Jó légkör létrehozásával az ügyfelek jobban érzik magukat a bankfiókban, amely pozitívabbá teszi a hozzáállásukat a márka irányában. Továbbá, a zene dobhat a dolgozók hatékonyságán, növelve a munkavállalók morálját és motivációját, amely magasabb ügyféli elégedettséghez, jobb eladásokhoz és megnövekedett profithoz vezethet.
Az ügyfelek élményének a fokozása videók által begyűjtött adatokkal és háttérzenével
A tömegből való kitűnés legjobb módja egy ilyen nagyon szabályozott piacon – ahol ugyan az a kínálat több helyen az ügyfelek számára, akiknek sok választásuk van – az az ügyfelek kiváló kiszolgálása. A pénzintézeteknek biztosítaniuk kell, hogy az ügyfelekkel való összes interakció konstruktív. A videoanalitika és a háttérzene azok alapvető elemei ennek a folyamatnak, és amikor ezek a bankfiókok élményének újra gondolásával párosulnak, számottevő hatásuk lesz.
Miközben már láttuk a videoanalitikák által nyújtott előnyöket a bankfiókok optimalizálását illetően, a pontos emberszámlálástól a sorfigyelésig és hatékony kampánybefektetésig, vannak további lépések, amelyeket tehet az ügyfelek élményének a növelésére információgyűjtéssel. A videoadatokat más, a fiókban történő adatgyűjtési módokkal, mint például kérdőívekkel és személyzeti jelentésekkel együtt használva a bankok még hatékonyabban szolgálhatják ki az ügyfeleiket és adhatnak el pénzügyi termékeket.
Attól a pillanattól kezdve, hogy az ügyfél átlép az ajtón, addig a pillanatig, hogy távozik – az ügyfél minden lépése értéket képviselhet az Ön számára.
Az eredeti blogbejegyzést az Axis blogjában olvashatják angol nyelven.